Sesin Yolculuğu

2. konser 2019

17 Mayıs 2019 Cuma, 18:00
Mustafa Kemal Amfisi, İTÜ

Hasan Barış Gemici (*1996)
Sarsıntı, dört el piyano için (2018)
Mert Bozdemir – Gökay Özgür, dört el piyano

Rahim Ozan Demir (*1989)
Labirent
, flüt için (2018)
Aleyna Demirkan, flüt

Dilay Doğanay (*1999)
Catharsis, flüt için (2019)
Cem Önertürk, flüt

Çağdaş Onaran (*1999)
Fade, flüt için (2019)
Cem Önertürk, flüt

Önder Yiğit Türk (*1995)
Ayahuasca, flüt için (2019)
Cem Önertürk, flüt

Can Karacadağlı (*1992)
Exodus, flüt için (2018)
Cem Önertürk, flüt

ARA

 

Zeki Ateş Erdem (*1996)
Vurma Çalgılar Dörtlüsü (2019)
Deniz Emre Karakaş, vibrafon
Zeynep Nacarkahya, tapınak blokları
Batın Çakal, bongo
Ozan Özgüç, piyano

Furkan Yekta Özgenç (*1996)
Trio: “Günaydın” (2018)
Güneş Bulak, klarnet
Tolga Anlar, vibrafon
Aleyna Anul, viyolonsel

Emir Can Pehlivan (*1998)
L’Ombre des Ténébres, beş yorumcu için (2018)

Yiğit Şahan Yüksel, klarnet / bas klarnet
Tan Güven, trompet – Tolga Anlar, vurmalılar
Beril Eren, piyano – Billur Tankişi, keman

Asya Pia Düzgit, şef

Uğur Çalışkan (*1997)
Samsara, dokuz yorumcu için (2018)

Ekinsu Eminağaoğlu, flüt – Doğa Yürümez, klarnet
Güneş Karaduman, trombon – Nil Tansal, tam tam
Furkan Örgül, tibet çanı – Ezgi Arda, arp
Jennet Charyyeva, keman – Eda Merallı, viyola
Ekin Polat, viyolonsel

Asya Pia Düzgit, şef

Deniz Nizam Şensoy (*1997)
Storm, oda orkestrası için (2018)

Ekinsu Eminağaoğlu, flüt – Emre Karakaş, obua
Afet Kantar, klarnet – Nur Koç, fagot
Güneş Karaduman, trombon – Nil Tansal, timpani
I. keman: Caner Yazıcı, İlayda İlbaş, Ceylan Ölmez, Başak İşgüzar
II. keman: Billur Tankişi, Simay Fidan, Aysima Anik
viyola: Damla Karadağ, Yaşam Sanatçı, Eda Merallı
viyolonsel: Beliz Güney, Burcu Uysal
kontrbas: Gökçe Küçükarslan, Hande Kazdal

Turan Manafzade, şef

 


 

BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

 

HASAN BARIŞ GEMİCİ
1996 yılında Bursa’da doğdu. Müziğe 9 yaşında Nejdet Kalender’den aldığı mandolin dersleriyle başladı. Lise eğitimini Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi’nde tamamladı. 2014 yılında girdiği İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuvarı kompozisyon bölümünde Oğuzhan Balcı ve Eray Altınbüken’le kompozisyon ve analiz, Oğuz Usman’la klasik armoni, Nail Yavuzoğlu’yla caz armonisi, Feridun Öney ve Yeşim Altınel Çoban’la Türk makam müziği, Kandemir Basmacıoğlu’yla piyano çalıştı. Kompozisyon çalışmalarını Oğuzhan Balcı’yla sürdürmektedir.
Sarsıntı
Besteci bir gün sokağa çıkar ve gördükleri onu sarsar.

RAHİM OZAN DEMİR
1989 yılında Kocaeli’de doğdu. İlk öğrenimini Antalya’da, lise öğrenimini Niğde Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nin viyolonsel programında tamamladı. 2012 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi MSSB Duysal Sanatlar Tasarımı Anabilim Dalı’nı kazandı ve burada Koray Sazlı, Uğur Gülbaharlı ve Kaveh Bahçeban’la kompozisyon çalışarak 2018 yılında mezun oldu. Sinema, tiyatro ve görsel medya için müzikler besteledi. Halen kompozisyon çalışmalarına devam etmekte ve özel bir kolejde müzik öğretmeni olarak görev yapmaktadır.
Labirent
Geçtiğimiz aralık ayında gerçekleşen YTÜ STF MSSB Kompozisyon Dalı’nın geleneksel konseri Canis Majoris 2018 için bestelenen ve solo flüt için, belli bir form gözetilmeksizin tek bölüm olarak yazılan eser, eksilmiş beşliler, halk müziği figürleri ve bazı ritmik figürler üzerine kurgulanmıştır. Besteci, izlenimci etkilerin de yoğun olarak duyulduğu yapıtın bugünkü seslendirilişini gerçekleştiren flüt sanatçısı Aleyna Demirkan’a teşekkürlerini sunar.

DİLAY DOĞANAY
1999 yılında İzmir’de doğdu. 2011 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na Keman Sanat Dalı öğrencisi olarak girdi. Lise eğitimini burada tamamladı. Bu süreçte Lale Can Muzaffer, Arif Manaflı ve Joshua Epstein’la çalıştı. 2017 yılında Yaşar Üniverstesi Müzik Bölümü’ne tam burslu olarak kabul edildi. Burada Prof. Dr. Mehmet Can Özer’le kompozisyon çalışmalarına başladı. Bugüne dek Dimitris Andrikopoulos, Helena Tulve, Marco Stroppa, Soren Nils Eichberg,  Mantautas Krukauskas, Ipke Starke, Diemo Schwarz, Dariusz Mazurowski, Henrik von Coller, Mahir Cetiz, Onur Türkmen, Sarah Nemstow, Matthias Kranebitter, Maxim Kolomiiets ve Dariusz Przylbylski ile çalışma fırsatı buldu. Lisans 2. sınıf öğrencisi olan besteci, öğrenimine Prof. Dr. Mehmet Can Özer’le devam etmektedir.
Catharsis
Catharsis (Katarsis): Yunanca temizlenme, arınma anlamına gelen bu terim Aristoteles’in Poetica adlı eserinden alınmış bir terim olup aynı zamanda psikanalitik bir tedavi yöntemidir. Psikanaliz öğretisinde bireyin geçmişteki travmatik yaşantısının rahatsızlık verici duygu yüklerini makul bir boşaltım alanına bırakarak rahatlaması ve arınması öngörülerini içerir. Bu evreye gelinmeden önce kişi, ilk olarak maruz kaldığı rahatsız edici durumları görmezden gelip inkâr eder, ikinci olarak bu etkileri maskeleyememeye başlar, son olarak katarsis (katarik boşalım) evresine ulaşarak tedavi olur. Eser bu evreleri bestecinin kendi diliyle betimler.

ÇAĞDAŞ ONARAN
1999 yılında İzmir’de doğdu. Müzik hayatına ilkokul yıllarında davul ve gitar çalarak başladı. İlk ve orta öğreniminin ardından eğitimine Manisa Güzel Sanatlar Lisesi’nde devam etti. Bu süreçte çeşitli topluluklarda müzik yaptı. 2018 yılındaYaşar Üniversitesi Müzik Bölümü’ne burslu olarak kabul edildi. Bugüne dek Ipke Starke, Diemo Schwarz, Dariusz Mazurowski, Henrik von Coler, Soren Nils Eichberg, Mantautas Krukauskas, Dimitris Andrikopoulos ve Marco Stroppa ile çalışma fırsatı buldu. Halen Yaşar Üniversitesi’nde lisans birinci sınıf öğrencisi olan besteci, çalışmalarına Prof. Dr. Mehmet Can Özer’le devam etmektedir.
Fade
Seyrek bir dokuda başlayan eser “kararma” fikrini ele alır. Orta bölmede gitgide büyüyen ve yoğunlaşan dokuyla birlikte doruk noktasına çıktıktan sonra, ilk bölmedeki düşünceye geri dönerek son bulur.

ÖNDER YİĞİT TÜRK
1995 yılında Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara’da tamamladı. 2013 yılında Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın bestecilik ve müzik teorisi programlarına kabul edildi. 2017 yılında bölüm birinciliğiyle mezun oldu. 2018 yılında Yaşar Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü Kompozisyon Yüksek Lisans Programı’na burslu olarak kabul edildi. Yaşar Üniversitesi’ne katıldığı 2018 yılından itibaren Marco Stroppa ve Soren Nils Eichberg’le çalışma fırsatı buldu. Kompozisyon çalışmalarını Füsun Köksal İncirlioğlu’yla sürdürmektedir.
Ayahuasca
Günümüz dünyasında benliğini kaybetmiş bireyin bilinçaltında benliğine tekrar kavuşma çabasını betimler.

CAN KARACADAĞLI
1992 yılında Adana’da doğdu. Müzikle ilkokulda piyano ile tanıştı, ancak kısa süre sonra klasik gitara yöneldi. Yalnızca iki yıl eğitim aldıktan sonra çalışmalarına kendi başına devam etti. Lise eğitimini Adana Fen Lisesi’nde tamamladıktan sonra, 2010 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü’ne girdi. İki sene boyunca ODTÜ’nün müzikal topluluğu The Company Musicals bünyesinde gitarist ve orkestra sorumlusu olarak görev yaptı. Bunun dışında uzun yıllar boyunca Ankara’da çeşitli topluluklarla müzik yapmaya devam etti. 2018 yılında mühendislikten tamamen vazgeçen Can Karacadağlı, şu anda Yaşar Üniversitesi’nde Prof. Dr. Mehmet Can Özer’le kompozisyon eğitimine devam etmektedir ve bu kısa süre boyunca Ipke Starke, Diemo Schwarz, Dariusz Mazurowski, Henrik von Coler, Soren Nils Eichberg, Mantautas Krukauskas, Dimitris Andrikopoulos ve Marco Stroppa gibi bir önemli bestecilerle çalışma fırsatı bulmuştur.
Exodus
Eser, ismini bestecinin kendi “göç etme” sürecinden yola çıkarak almıştır. Her hayat değiştiren büyük kararda olduğu gibi, eser de küçük, çekingen adımlarla başlar. Yolculuk süresince bu çekingenlik, kararsızlık, kaçınılmaz olarak kargaşa, panik ve nihayetinde karar vermeye dönüşür. Eser, yapısı açısından bu düşünce sürecinin bir yansıması olarak görülebilir.

ZEKİ ATEŞ ERDEM
1996 yılında İstanbul’da doğdu. Müziğe beş yaşında, Belçika’da piyano dersleri alarak başladı. Yedi yaşına geldiğinde müzik eğitimine Académie de Musique César Franck de Visé’de devam etti. Lise eğitimini Bursa Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi’nde tamamladı. Lise eğitimini bitirdikten sonra Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği bölümüne kabul edildi. Kompozisyon çalışmalarına şu anda Prof. Gökçe Altay Artar’la devam etmektedir.
Vurma Çalgılar Dörtlüsü
Besteci, phase music içeren bir kompozisyon tasarladı. Eserin çeşitli yerlerinde vibrafon ana zamanı verirken diğer grubun kompozisyona dahil olmasıyla poliritimler (çokritimlilik) açığa çıkar.

FURKAN YEKTA ÖZGENÇ
1996’da İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaöğretimine devam ederken İÜDK’nin yarı zamanlı piyano programında eğitim aldı. Geçirdiği iki küçük kaza nedeniyle ilk devreyi tamamladıktan sonra yolu ayrıldı. Mustafa Saffet Anadolu Lisesi’ni bitirdikten sonra 2015 yılında YTÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi’nin kompozisyon bölümünü kazandı. Evrim Demirel’le iki yıl çalıştıktan sonra eğitimine şu anda Koray Sazlı, Uğur Gülbaharlı ve Kaveh Bahçeban’la devam etmektedir.
Trio: “Günaydın”
Çok bariz bir formu bulunmayan, programlı müziğe öykünen ve sonrasında çeşitli temalarla bunun biraz dışına çıkan, bir insanın sabah uykusundan uyanma ve kendine gelme sürecini anlatan bir eserdir. Besteci, bu konserde eserin ilk yorumunu gerçekleştiren Aleyna Anul, Güneş Bulak ve Tolga Anlar’a teşekkürlerini sunar.

EMİR CAN PEHLİVAN
1998 yılında Samsun’da doğdu. Kompozisyon çalışmalarına 2017 yılında MSGSÜ Devlet Konservatuvarı’nda Özkan Manav ve Masis Taşı ile başladı. Oda müziği eserlerinden biri 2018 Uluslararası Kapadokya Müzik Festivali’nde Ensemble X tarafından seslendirildi. Bilgi Yeni Müzik Festival 10’da Ensemble ARTefacts ile çalıştı. Boulogne-Billancourt Beste Yarışması’nda SACEM ödülü kazandı. Müzikleri daha önce Ankara, İstanbul, Bursa ve Oslo’da çeşitli konserlerde seslendirildi.
L’Ombre des Ténébres
Bu müziği, Fransa’da düzenlenen Boulogne-Billancourt Beste Yarışması için yazdım. L’Ombredes Ténébres, seslerin artikülasyonları, aynı sesin değişim gösteren renkleri ve spektrumundaki aralıklarla-tınılarla kurduğum bir hat üzerinde devam eder. Girişteki geniş boşluklu, birkaç ses üzerinde açığa çıkan artiküle tınılar, müziğin ortasında boşlukları az olan, nabzı yüksek, gürültülü bir atmosfere dönüşür.

UĞUR ÇALIŞKAN
1997 yılında İstanbul’da doğdu. Müzik yeteneği 16 yaşındayken lise öğretmeni Ömer Kural tarafından keşfedildikten sonra piyano eğitimine ve kendi çabalarıyla besteciliğe yöneldi. Piyano öğretmeni Selda Bağcan besteciliğe olan ilgisinden dolayı kendisini Hasan Uçarsu ile tanıştırdı. Uçarsu, besteciliğini ve müzik eğitimini geliştirmesi için onu öğrencisi Uğur Çerkezoğlu’na yönlendirdi ve müzik eğitimine Çerkezoğlu ile devam etti. 2016 yılında MSGSÜ Devlet Konservatuvarı’nın kompozisyon bölümünü kazandı. Burada Hasan Uçarsu’yla kompozisyon çalışmış olan Uğur Çalışkan, kompozisyon çalışmalarına şu anda Ahmet Altınel’le devam etmektedir.
Samsara
Eserin konusu olan samsara Sanskritçe kökenli, “yeniden doğum” anlamını taşıyan bir kavramdır. Samsara döngüsüne odaklanan eser, doğum ve ölüm arasındaki sürekli tekrarı anlatır. Son yaşama erişen beden öncekilere göre daha yüksek bir bilince ulaşır ve ulaştığı bilinçle yeniden doğum döngüsünü kırarak nirvanaya varır. Tibet çanının Sol sesi ve eserin giderek hep Sol sesinin etrafında dönmesinin nedeni, kalabalıklardan kurtulup tek bir sese odaklanan zihnin, dinginlikle yüksek bilinç seviyesine erişebileceği inancıdır.

DENİZ NİZAM ŞENSOY
2007 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na kabul edildi ve viyola öğrenimi görmeye başladı. Viyola eğitimini ortaokulda Banu Yinal’la, lisede Didem Hekimoğlu’yla sürdürdü. Daha sonra çalışmalarına bestecilik alanında devam etmeye karar verdi ve 2015 yılında okulunun Kompozisyon Sanat Dalı’na kabul edildi. Bu süre zarfında Helana Tulve, Thomas Simaku ve Michael Edward Edgerton gibi birçok önemli besteciyle çalışma şansı buldu. 2016 yılında San Francisco Konservatuvarı’na kabul edildi ancak çalışmalarına Türkiye’deki hocalarıyla devam etme kararı aldı. Aynı yıl Paris’te, Schola Cantorum’da Nadia Boulanger için düzenlenen European American Musical Alliance’da bir aylık ustalık sınıfına katıldı. Burada David Conte, Michel Merlet ve Narcis Bonet gibi bestecilerle çalışma şansı buldu. 2018 yılında Süleymanpaşa Belediyesi tarafından Gülsin Onay adına düzenlenen Bisanthe Piyano Günleri Bestecilik Yarışması’nda mansiyon ödülüne değer bulundu. MSGSÜ Devlet Konservatuvarı’nda kompozisyon alanındaki çalışmalarına halen Hasan Uçarsu, Özkan Manav, Mehmet Nemutlu ve Ahmet Altınel’le devam etmektedir.
Storm
Yapıtta Türk motif ve ezgilerinden esinlenmelerin yanı sıra 20. yüzyıldan gelen özgün fikirlere de yer verilmeye çalışılmıştır. Retrospektif karakterli bir çalışmadır.

 


 

ASYA PİA DÜZGİT (şef)
1994’te İstanbul’da doğdu. Müzik eğitimine 2000 yılındaKocaeli Belediye Konservatuvarı’nda Tezcan Mert’le solfej, Serhan Küngerü’yle piyano çalışarak başladı. 2001 yılından itibaren çeşitli resitallerde yer aldı, başarılarıyla İzmit şehrinin minik sanat yüzü oldu. 2008’de Kocaeli Güzel Sanatlar Lisesi’ni birincilikle kazandı. 2008-2012 yıllarındaKocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda yarı zamanlı piyano eğitimine devam etti. Bu kurumda Nevbahar Tuğ ve Lale Feridunoğlu’nun piyano öğrencisi oldu. 2010’da Kütahya Müzik Festivali’nde Kocaeli Güzel Sanatlar Lisesi’ninsolist piyanisti olarak yer aldı. Aynı yıl Kartepeadlı eserinin ilk seslendirilişini Kocaeli’nde Dünya Kadınlar Günü’nde yaptı. 2012’de, birincilikle kazandığı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı Genel Müzikoloji Anabilim Dalı’nda öğrenim görmeye başladı. İlhan Usmanbaş’ın Üç Müzikli Şiir adlı eserinin 12-ses tekniği analizini içeren bitirme projesiyle Genel Müzikoloji programından 2016 yılında mezun oldu. 2014’de ikinci anadal olarak kabul edildiği MSGSÜ İstanbul Devlet Konservatuvarı Orkestra Şefliği Sanat Dalı’nda Antonio Pirolli’nin sınıfında öğrenim gördü. Bu kurumda Antonio Pirolli, Zdravko Lazarov, Can Okan ve Naci Özgüç’le orkestra şefliği, Hasan Uçarsu’yla kompozisyon ve armoni, Özkan Manav’la füg, Mehmet Nemutlu’yla orkestrasyon ve Ahmet Altınel’le kontrpuan çalışmış olan Asya Pia  Düzgit halen lisans 4. sınıf öğrencisidir.

TURAN MANAFZADE (şef)
1991 yılında Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de doğdu. Azerbaycan, Türkiye, Avusturya, Almanya, İtalya, Bulgaristan ve Romanya’da konserler verdi. 2012 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Doç. Nurferi Onur’un piyano sınıfından mezun olan Turan Manafzade, Tamara Poddubnaya, Oksana Yablonskaya, Vladimir Viardo, Vincenzo Balzani, Boris Petrushansky, Dimitri Bashkirov’la piano çalışmaları yapmış, Prof. Hasan Uçarsu ile kompozisyon üzerine çalışmıştır. Farklı ülkelerde katıldığı piyano yarışmalarında birincilikler ve dereceler kazanmıştır. 2014-2018 yılları arasında Antonio Pirolli, Naci Özgüç ve Can Okan’la şeflik çalışmaları yapmıştır. 2017 yılının temmuz ayında Uluslararası 3. İpekyolu Müzik Konferansı kapsamında İpek Yolu Orkestrası’nın şefi olarak Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti’nde konserler vermek için davet almış, konserlerde Kara Karayev, Hasan Uçarsu ve Hatıra Ahmedli Cafer’in eserlerini seslendirmiştir. Bunun yanı sıra İzmir’de katılmış olduğu Rengim Gökmen’in orkestra şefliği ustalık sınıfında Karşıyaka Oda Orkestrası’nı yönetmeye 35 kişi içerisinden hak kazanan 6 genç şeften biri olarak konser vermiştir. 2017 yılında Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev tarafından Azerbaycan Devlet Sanatçısı ünvanına layık görülmüş olan Turan Manafzade, 2018 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesi bünyesinde G. F. Handel’in Apollo ve Daphne adlı eserinin hem orketra şefliğini hem de müzik sorumluluğunu üstlenmiştir. Orkestra şefliği eğitimine halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuarı Orkestra Şefliği Sanat Dalı’nda son sınıf öğrencisi olarak Zdravko Lazarov’la devam etmektedir.

1
designed by TMA