Sesin Yolculuğu

15 2024

Bestecilik öğrencilerimiz eğitimlerini Türkiye’de alıyorlar; bir kısmı Avrupa ve Amerika’da eğitimlerini sürdürüyor, bazen ülkelerine dönüp bazen de gittikleri yerlerde kariyerlerini devam ettiriyorlar. Ödüller, siparişler alıyor ve dünyada tanınır hale geliyorlar. Türk besteci olduğumuzu söylediğimizde,“Türkiye’den çok iyi besteciler çıkıyor” cümlesini sıklıkla duyuyoruz.

Ülkemizde yeni müziği icra edecek topluluklar oluşturulması için atılacak adımların artması gerekiyor. Bu müziği seslendirebilmek için eğitim gerekiyor ve bu eğitim verilebilir hale getirilmelidir. Türkiye’de yeni müzik seslendirebilecek ensemble sayısı, bunun için ayrılan finansman arttırılmalıdır. Yeni müzik bestecisi olarak karşılaştığımız finansal zorluklara rağmen, devlet kurumlarında daha bilgili ve işinin ehli yöneticilerin göreve gelmesiyle değişim başlayabilir. Ülkemizde her şeyin tanıdık üzerinden yürümemesi için yöneticilerin bilgi sahibi olması veya doğru bilgiye ulaşabilmesi önem arz ediyor. Özel kurumlar görsel sanatlara gösterdikleri ilginin yanı sıra yeni müziğe de ilgi göstermeliler. Sanatın sadece ticari bir ürün olarak görülmemesi gerekiyor. Sanatın desteklenmesi ve sosyal demokrasi anlayışı, yeni sanat müziğinin sadece bireysel savaşlarla değil, toplumsal destekle sürdürülmesi gerektiğini gösteriyor.

Sesin Yolculuğu Festivali üniversitelerimizde yeni müziğin yanı sıra eski dönemlerin müziğini besteleyen öğrencilerin eserlerinin de çalındığı bir etkinlik olarak başladı. Yıllar içinde uluslararası bir festivale dönüşme eğilimi ağırlık kazandı. Tüm zorluklara rağmen umutla bu doğrultuda ilerliyoruz. Sorunlar sadece yönetici ve makam sahiplerinde veya yorumcularda değil. Üniversitelerimizdeki öğretim elemanları ve öğrencilerimizde de bilinç ve sorumluluk artırılmalıdır. En bilinen besteciler ve yorumcularla yapılan etkinliklerde bile, ne öğretim elemanları ne de öğrenciler yeteri kadar ilgi gösteriyor. Bu durumu değiştirmek için çaba gösterilmelidir. Öğretim elemanlarımız öğrencilerini festivalde yalnız bırakmamalı, desteklemelidir. Öğrencilerimiz sahnede nasıl duracağını, nasıl selam vereceğini öğrenmeliler.

Sesin Yolculuğu Festivali gönüllülük esasına dayalı olarak düzenleniyor ve maddi veya manevi destek bulmak oldukça zor. Ancak bu festivale daha fazla destek verilmesi için televizyonlar ve radyo programları ve dergilerdeki yayınlarla farkındalık yaratılabilir. Tüm bu olumsuzluklara rağmen festivalimizi sürdürmeye ve geliştirmeye kararlıyız. Öğrencilerimizin dünya çapında elde ettiği başarılar, bu festivalin zor şartlar altında dahi devam etmesi için güçlü bir motivasyon kaynağıdır.

Daha güzel bir geleceğe doğru, bilinçli öğretim elemanlarımızın, öğrencilerin, yorumcuların, izleyicilerin, kurum yöneticilerinin çoğaldığı günler için umutla çalışmaya devam ediyoruz.

Onur Dülger

designed by TMA