Sesin Yolculuğu

1. konser 2022

1 Mayıs 2022 Pazar, 12:00
Cemal Reşit Rey Konser Salonu

Kerem Dolanbay (*2009)
Umut – Düşünce, piyano için (2022)
Kerem Dolanbay, piyano

Öykü İşman (*2001)
Büyükada’da, soprano ve piyano için (2022)
Leyla Dilara Taşan, soprano
Öykü İşman, piyano                           

Enes Berk El (*2008)
Danza delle Farfalle, iki keman için düo (2022)
Enes Berk El, keman
Umut Deniz Sipahioğlu, keman

Okan Toprak (*2000)
Hakiki Bütün Elem Dalalette, Bütün Lezzet İmandadır,
mezzo soprano, bas, keman ve piyano için (2021-22)

Fatma Zeynep Ciddi, mezzo soprano – Akın Kaytan, bas
Beyza Çakır, keman – Fatma Ece Ergün, piyano
Okan Toprak, şef (2. keman)

Davut Özdemir (*1998)
Prisoner/Escape, piyano için (2019)
Bakyt Momunklov, piyano

Umut Deniz Sipahioğlu (*2005)
Garip, solo keman için (2022)
Umut Deniz Sipahioğlu, keman

ARA

 

Sude Ergen (*2001)
Yalnızlık
, bariton, flüt, arp, keman, viyola ve viyolonsel için (2021)

Umar Ata Bilgi, bariton – Nisanur Bakırel, flüt
Zeynep Göktürk, arp – İlayda İlbaş, keman
Seymen Kemerlioğlu, viyola – Zeynep Deniz Turfal, viyolonsel
Ramis Sulu, şef

Yusuf İzeddin Mesçi (*1997)
Telvin, klasik kemençe, tambur ve viyolonsel için (2019)
Canfeza Gündüz, klasik kemençe
Işıl Meriç Ayata, tambur
Gizem Alever, viyolonsel

Ada Ceylan (*2006)
Subvarietas, flüt ve canlı elektronikler için (2022)
Ada Ceylan, flüt
Erdem Akyatan, canlı elektronikler

Çağdaş Onaran (*1999)
dovetails, amplifiye flüt ve elektronikler için (2022)
Berkay Diker, flüt

Barış Can Bilgin (*1993)
biov, solo gitar için (2021)
Akanay Atun, klasik gitar

Arda Bayram (*2001)
not a Dionysian dance, solo kontrbas için (2019)
Doğukan Pahsa, kontrbas

 


 

BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

 

KEREM DOLANBAY
2009’da Gölcük’te doğdu. 2015 yılında Albay İbrahim Karaoğlanoğlu İlkokulu’nu bitirdi. 2017 yılında Kocaeli Büyükşehir Belediye Konservatuvarı Piyano Bölümü’nü 3.lük ile kazandı. Buradaki üç yıllık eğitimimi Maya Tsetskhladzen ile sürdürdü. 2019 yılında Kocaeli Ünüversitesi Devlet Konservatuarı tam zamanlı Ortaokul bölümünde piyano bölümünü kazandı ve halen piyano eğitimine Nevbahar Tuğ ile devam etmektedir. 2016 yılında ilk beste denemelerine başlamış ve üç aydır Mehmet Ali Uzunselvi danışmanlığında çalışmalarını sürdürmektedir.
Umut – Düşünce
Umut ve Düşünce, Dolanbay’ın piyano ile yaptığı doğaçlamalar sonucunda ortaya çıkan şarkı formundaki iki karakter parçasıdır. Tekrar eden armonik yapıların üzerinde gelişen melodik yapılar ile ön plana çıkmaktadır.

ÖYKÜ İŞMAN
2001 yılında İstanbul’da doğdu. Bornova Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra, 2019 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı hazırlık sınıfına kabul edildi. Lisans 2. Sınıf öğrencisi olarak eğitimine devam etmekte olan İşman, Prof. Jean Baily ile armoni, kontrpuan ve füg; Doç. Dr. Onur Nurcan ile Müzikal Analiz dersleri aldı. Halen Dr. Öğr. Ü. Mehmet Girgin ile partitür okuma ve çalma, Doç. Başak Han ile piyano ve Prof. Ebru Güner Canbey ile Kompozisyon ve Enstrümantasyon çalışmalarına devam etmektedir.
Büyükada’da
Soprano ve piyano için bestelenmiş olan bu eserin ilham kaynağı, bestecinin annesi Çağla Ayhan’ın yazmış olduğu Zamane adlı şiirdir. Şiirin seçilmiş üç kıtası, Rondo’nun biçimsel (ABACA) yapısına uygun şekilde düzenlenerek, birbirinden farklı bu üç müzikal tema aracılığıyla sunulmaktadır.

Öğlen-vakti bir kız, biriktirmiş içinde
Fısıldıyor tüm sırlarını

Kısa-pantol bir oğlan, bir eli cebinde
Cam bilyelerini sayıyor

Öğlen-vakti bir kız, biriktirmiş içinde
Fısıldıyor tüm sırlarını

Aynı öğle-vakti
Büyükada’da dondurma zamanı

Öğle-vakti bir kız, birikmiş biriktirmiş içinde
Fısıldıyor tüm sırlarını

Eğil eğil bir söğüt gölgesinde
Karışıyor rüzgâra
Sözler mi özler mi ne

ENES BERK EL
2008 yılında Tekirdağ ilinin Çerkezköy ilçesinde dünyaya geldi. 2 yaşında annesiyle beraber Kocaeli/İzmit’e yerleşerek eğitimine Albay İbrahim Karaosmanoğlu Ana Okulu ve ardından 23 Nisan İlkokulu’nda devam etti. Müziğe 4 yaşından itibaren bateri çalarak başladı ve çalışmalarını bir süre bireysel olarak sürdürdükten sonra, 9 yaşında Merve Kotel Sanat Kursu’nda Salih Yarar’dan bateri dersleri almaya başladı. 10 yaşında ise Merve Kotel’den birebir şan ve piyano dersi aldı. Aynı yıl, Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı tam zamanlı birimini kazanarak Gonca Bilget ile keman çalışmaya başladı. 11 yaşında beste yapmaya başlayan Enes Berk, aynı kurumda Mehmet Ali Uzunselvi ile kompozisyon çalışmaktadır. 2019’da Cihat Aşkın ile CAKA Yaz Masterclass’ı ve aynı yıl CAKA 2019 Kış Masterclass’ına katıldı. 2020’de ise Koronavirüs nedeni ile uzaktan yapılan CAKA Online Yaz Akademisi’nde besteci ve piyanist Orçun Orçunsel’e bestelerini dinletti. Yine aynı yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği Çocuk Besteciler Buluşmasında Hasan Barış Gemici ve Yusuf Mesçi ile birebir online ders yapma hakkı kazandı. 2022 yılında Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası’nın sınavlarını kazanarak orada çalma imkanı kazandı. Denemeleriyle beraber yaklaşık 30 civarında bestesi bulunmaktadır.
Danza delle Farfalle
İki keman için yazılmış ve yapısal olarak şarkı formundaki yapıt, bahar ayında uçuşan kelebekleri tasvir etmektedir. Çarpma ve hemen arkasından gelen staccatto sekizlik karakteri, besteci tarafından “kelebek motifi” olarak nitelendirilmiştir. Dans karakterindeki parça birçok yerde tonal yapıdan kopup, kimi zaman modal, hatta ton dışı seslere de sıkça dokunan kromatik malzemelerle süslenmiştir.

OKAN TOPRAK
2000 yılında Diyarbakır’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Diyarbakır’da tamamladı. Müziğe olan ilgisiyle Diyarbakır Güzel Sanatlar Lisesi’nde okuyup dereceyle mezun oldu. 2019 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı Kompozisyon Sanat Dalı’na kabul edildi. Eğitimine lisans 2. sınıf öğrencisi olarak devam etmekte olup, kompozisyon çalışmalarını Mehmet Nemutlu, Hasan Uçarsu, Özkan Manav ve Ahmet Altınel’le sürdürmektedir.
Hakiki Bütün Elem Dalalette, Bütün Lezzet İmandadır
Hayal libasını giymiş muazzam bir hakikat
Bütün lezzetler imanda olduğu gibi, bütün elemler de dalalettedir. Bir şahıs, kudret-i ezeliye tarafından yokluğun karanlığına şu korkunç dünya sahrasına atılırken gözünü açar, bakar. Bir lütuf beklediği zaman, birdenbire –düşmanlar gibi– hastalıklar, elemler, belalar hücum etmeye başlarlar. Bir medet bir yardım için müsterhimane tabiata ve anasıra baktığı vaki, kasaveti kalp, merhametsizlikle karşılaşır. Gökyüzündeki cisimlerden yardım istemek üzere başını havaya kaldırır. O ecram, atom bombaları gibi dehşetli ve heybetli halleri ile gözüne görünür. Bakar ki hayati hacetleri bağırıp çağırmaya başlarlar. Bütün bütün korkuya kapılarak kulaklarını tıkar, vicdanına iltica eder. Bakar ki, vicdanı, binler amal (emeller) ve emani ile dolu gürültülülerinden cinnet geçirecek hale gelir. O şahıs, hücum eden belâları, musibetleri gördüğü zaman, Cenab-ı Hakka istinad eder, müsterih olur. Yine o şahıs, ebede kadar uzanıp giden emellerini, istidadlarını düşündüğü zaman, saadet-i ebediyeyi tasavvur eder. O saadet-i ebediyenin mâü’l-hayatından bir yudum içer, kalbindeki emellerini teskin eder. Yine o şahıs, başını kaldırıp semaya ve etrafa bakar; her şeyle ünsiyet peyda eder. Yine o şahıs, ecrâm-ı ulviye ile öyle bir kesb-i muarefe eder ki, hangi bir cirim bakarsa baksın, o cirimlerden: “Ey arkadaş! Bizden tevahhuş etme! Hareketlerimizden korkma! Hepimiz bir Hâlik’in memurlarıyız” diye, me’nus ve emniyet verici sesleri kalben işitmeye başlar. Hülâsa: O şahıs, evvelki vaziyetinde, vicdanındaki o dehşetli ve vahşetli ve korkunç âlâm-ı sedìdeden kurtulmak için, teselliler ile hissini iptal ve sarhoşlukla o halleri unutmak ister. İkinci haletinde ise, ruhunda yüksek lezzetleri ve saadetleri hisseder, kalbini ikaz, vicdanını tahrik edip ruhunu ihsas ettikçe, o saadetler ziyadeleşir ve ona manevi cennetlerin kapıları açılır.

DAVUT ÖZDEMİR
1998’de Van’da doğdu. Müziğe 11 yaşında klasik gitar ile başladı. Birçok yerel ve uluslararası festivalde ustalık sınıflarına katıldı. 2019’da Yıldız Teknik Üniversitesi, Kompozisyon bölümüne kabul edildi. Koray Sazlı ve Uğur Gülbaharlı ile kompozisyon çalışmalarına devam etmektedir.
Prisoner/Escape
Solo piyano için yazılmış olan müzik, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm tam ton dizisinin sıklıkla duyulduğu bir yapıdadır. Tam ton içerisinde bir uyum yakalanmaya çalışılsa da, aslında huzursuz bir ortam içerisinde bulunulmaktadır. İkinci bölümde birinci bölümün aksine, kalıplar yıkılmaya çalışılmıştır. Fazla isyankar olmayan, olabildiğince ani hareketlerden kaçınan ve bütün değişimleri küçük küçük yapan, çoğu zaman tek bir nota değişimi ile sınırlarının dışına çıkmaya çalışan ve başka dizilere dönüşen bir yapıya sahiptir.

UMUT DENİZ SİPAHİOĞLU
2005 İstanbul’da doğan Deniz Sipahioğlu 6 yaşından beri keman çalmaktadır. Şu an Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda 11. sınıf öğrencisidir. 2020 yılından itibaren bu kurumda Gonca Bilget’in keman sınıfı öğrencisi olarak çalışmalarını sürdüren Deniz Sipahioğlu, buna ek olarak 2 yıldır Mehmet Ali Uzunselvi ile çalgı bilgisi, teori ve kompozisyon çalışmaktadır.
Garip
Garip, kısa karakter parçalarından oluşan ve solo keman için yazılmış bir yapıttır. Her bölüm yapısal olarak belli doğaçlama karakteristiklerini içeren, ritmik yapısı itibariyle de her icracının kendileştirebileceği esnek bir icra pratiğine sahiptir. İleri keman teknikleri ve saniye çizgilerine göre oranlanan yaklaşık süre değerlerini de kullanan çeşitli arayışlar ile önplana çıkmaktadır.

SUDE ERGEN
2001 yılında Bursa’da doğdu. Piyano çalışmalarına 2015 yılında Trio Müzik Akademisi’nde Özkan Çavuşoğlu ile başladı. Lise döneminde çeşitli müzik etkinliklerine katıldı. Daha sonra müzik eğitimini Armoni Müzik Akademisi’nde Murat Kara ile sürdürdü. 2018 yılında solfej ve piyano eğitimine Çiğdem Yiğit ile devam etti. 2019 yılında Hasan Savaş’tan kompozisyon eğitimi aldı. Avi Medina ile film ve oyun müziği çalışmalarını da sürdüren Ergen, aynı yıl Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü Ses Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı’nı kazanarak Uğur Gülbaharlı ile kompozisyon çalışmalarına başladı. Şu anki armoni çalışmalarına Kaveh Bahçeban, kompozisyon çalışmalarına Koray Sazlı ile devam etmektedir.
Yalnızlık
Bestecinin 2021 yılında ses ve çalgı topluluğu için yazdığı Yalnızlık adlı eseri, Özdemir Asaf’ın yine aynı addaki “Yalnızlık” şiiri üzerine yazılmıştır. Şairin kullandığı kelime ve cümlelerdeki anlamlar üzerine düşünülüp, yalnızlığın insan üzerinde oluşturduğu çeşitli evreler yansıtılmaya çalışılmıştır. Eserdeki armonik altyapı, şiirin anlatım gücünü etkin bir şekilde yansıtmaya çalışmaktadır. Besteci, eserin ilk seslendirilişini gerçekleştiren Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğrencilerine, değerli ekibi oluşturan İpek Mine Sonakın’a ve tüm emekleri için Koray Sazlı’ya teşekkürlerini sunar.

YUSUF İZEDDİN MESÇİ
1997 yılında Şanlıurfa’da doğdu. Şanlıurfa Güzel Sanatlar Lisesi’nden mezun olduktan sonra 2014’te İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon Bölümü’ne girmeye hak kazandı. Öğrenimi boyunca Oğuzhan Balcı ve Eray Altınbüken’le kompozisyon, Nail Yavuzoğlu ve Oğuz Usman’la teori ve armoni, Adil Feridun Öney ve Neşe Yeşim Altınel Çoban’la makam teorisi, Kandemir Basmacıoğlu’yla piyano çalıştı. Müzikleri İTÜ Uluslararası Müzik ve Bilimler Sempozyumu’nda, İTÜ BİSED Etkinlikleri kapsamındaki konserde, Sesin Yolculuğu Genç Besteciler Festivali kapsamında düzenlenen konserlerde ve Selanik’te düzenlenen SKG Bridges Festivali gibi platformlarda seslendirildi. Kadıköy Belediyesi Süreyya Operası tarafından 2019 ve 2020 yıllarında düzenlenen ulusal beste yarışmalarında mansiyon ödüllerine değer bulunan eserleri bu yarışma kapsamında yayımlanan “Piyanolu Dörtlüler” ve “Piyanolu Üçlüler” albümlerinde yer aldı. Ressam Devrim Erbil’in resimleri üzerine bestelediği müzikleri “Buluşma Üzerine Deneyimler” isimli albümde yer aldı. Besteci, çalışmalarını halen MSGSÜde yüksek lisans düzeyinde sürdürmektedir.
Telvin
Telvin kelimesi “renk vermek, boyamak, boyanmak” anlamlarına sahip olduğu gibi, tasavvufi bakış açısı içerisinde “bir halden başka bir hale geçme durumu” anlamına da sahiptir. Bu eserde, bazı sabit fikirler üzerinden, kelime anlamlarındaki gibi değişen haller işlenilmeye çalışılır. Temelde, net olarak belirtilen bazı jestlerin ve pasajların haricinde, icracıların çoğunlukla doğaçlama yapması beklenmektedir. Müzikte bazı dokuların zaman zaman aynı şekilde karşımıza çıkmasının, planlanan doğaçlama kısımlarla birlikte ne denli değişim yaratacağı keşfedilir. Büyük ölçüde birliktelik oluşturacak doğaçlama pasajlarla, geleneksel enstrümanların birlikteliğiyle açığa çıkacak çeşitli ses dünyalarının tanınması da amaçlanmıştır.

ADA CEYLAN
2006 yılında İstanbul’da doğan Ada Ceylan, 7 yaşında flüt çalmaya başladı. 11 yaşında Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Tam Zamanlı Flüt programına kabul edildi. Eren Coşkuner, Gökçe Sarvan ve Sibel Pensel ile flüt, İlaha Aghasoy ve Serkan Khalilzade ile piyano çalışmıştır. Kompozisyona olan kişisel merakının bir sonucu olarak da iki yıldır Mehmet Ali Uzunselvi ile teori ve kompozisyon çalışmaktadır.
Subvarietas
2022 yılında flüt ve canlı elektronikler için yazılan yapıt; kırılganlığı simgeleyen çatlamış uzun sesler, sanki sesli düşünmeye cesaret edememekten kaynaklanan çekingenliği çağrıştıran tamamlanmamış motiflerin ön plana çıktığı, flüt ve nefes sesi ile tüm bunları çevreleyen yazılım tabanlı efektlerin içiçe geçtiği çok katmanlı bir yapıya sahiptir. Zaman zaman ayrışan ya da biraraya gelen iki ses kaynağı içerisinde flüt; sesdeş triller, multifonikler, belli belirsiz hava tonları ve nefes ataklarına kadar birçok rengi zorlarken; reverb, panorama ve delay gibi çeşitli efektlerin ilginç otomasyonları ile etkileşime geçen canlı elektronikler ise çalgının etrafında gezinen bir tür hayalet karakteri gibi yapılanır.  

ÇAĞDAŞ ONARAN
1999 yılında İzmir’de doğdu. Bestecilik eğitimine 2018 yılında Yaşar Üniversitesi Müzik Bölümü’nde Mehmet Can Özer ve Füsun Köksal ile çalışarak başladı. Ayrıca başka müzisyenler ve bestecilerle derslere, kurslara ve ustalık sınıflarına katıldı. Bunlardan bazıları: Salvatore Sciarrino, Vassos Nicolaou, Diemo Schwarz ve Ipke Starke. Eserleri, Ensemble hand werk, Ensemble KNM, Quartetto Prometeo gibi topluluklar ve Türkiye, İtalya, Almanya ve Hollanda gibi dünyanın farklı yerlerinde seslendirildi. Halen Yaşar Üniversitesi’nde Füsun Köksal ile lisans eğitimine devam etmektedir.
dovetails
dovetails, 2022 yılında amplifiye edilmiş flüt ve elektronikler için bestelemiş olduğum bir çalışmadır. Eser, insan ve makine ilişkisini hem elektronik, hem akustik boyutta paralel hareketlerle ve benzer bir tınısal dil oluşturarak inceler. Amaç, flütün sonik potansiyelini şekillendirip, çeşitleyen hibrit bir elektroakustik deneyim oluşturmaktır. Eser, Berkay Diker için yazılmış ve ona ithaf edilmiştir.

BARIŞ CAN BİLGİN
Erken 2000’lerde elektrik gitar ile başladığı müzik hayatını zaman içerisinde farklı enstrümanların ve ses programlama ortamlarının olanaklarıyla genişleten Bilgin, etkileşimli sanatlar ve bestecilik alanlarına yöneldi ve sanatdışı birçok alandan kendisini besleyerek disiplinlerarası bir yaklaşımı benimsedi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü’nde Ses Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı Kompozisyon dalından mezun olduktan sonra, İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde başladığı Sonic Arts yüksek lisans programından ayrılarak, halen öğrenim gördüğü Yıldız Teknik Üniversitesi İnteraktif Medya Tasarımı yüksek lisans programına kabul edildi. Besteci, ses ve etkileşim ağırlıklı disiplinlerarası çalışmalarını sürdürmektedir.
biov
Bestecinin 2021 yılında klasik gitar için yazdığı biov, “müzik – açık şiir – şiirin kapandığı yer olan alımlayıcının zihni” olarak birbirini tamamlayan üç ortamda gerçekleşen, eşzamansız bir transmedya eseridir. biov’da kullanılan klasik gitar, esere özgü bir akort sistemine sahiptir. Pesten tize: “Ab, C, G, G, B[-50c], D[-50c]” şeklinde akort edilen klasik gitar, söylediklerini mütevazı ve net bir şekilde dile getirir ve neredeyse nihilist denilebilecek bir geri çekilmişliğe sahiptir. Bilgin, müziklerini yazmadan önce, eserlerin içinde seslendirilmeyen şiirler yazmaktadır. biov’un açık şiir kısmı, alımlayıcıların zihninde farklı, ancak yakın imgelemlerle tamamlanır ve eserin bütününe ulaşmasına yardımcı olur.

There wasn’t any difference between a ___

                                             and ___

Someone missed the exam,

                                to born in a ___

      few billion years ago

                            and will collapse

      our galaxies surely.

                            and will destroy…

                                           even your government.

… there won’t be any difference between

you and me again,

                  …and these stones…

                            I came from biov

and will be waiting

  you

       in there.       

[B.C.B.]

ARDA BAYRAM
2001 yılında doğdu. Müziğe koro ve piyano çalışalarıyla başladı. 2019 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Bölümü Teori Kompozisyon Anasanatdalına kabul edildi. 2019’dan itibaren kompozisyon çalışmlarına Onur Türkmen ile devam etmektedir.2021 yılında Kosova’da düzenlenen BCCP kompozisyon yarışmasında finale kalan 6 kişiden biri oldu. Besteciliğin yanı sıra 2022 yılında kurulan serbest doğaçlama topluluğu Ensemble Qualia’nın konser ve projelerine besteci/icracı olarak devam etmektedir. Bilkent Kompozisyon Bölümü’nün düzenlediği etkinliklerde Mahir Çetiz, Eivind Buene, Tolga Yayalar ve Ülkemin Akbaş gibi önemli bestecilerin verdiği ustalık sınıflarına ve atölye çalışmalarına katılma fırsatı buldu.
not a Dionysian dance
2021 yılında Doğukan Pahsa ile yakın işbirliği sonucu ortaya çıkan not a Dionysian dance, sesin ve sessizliğin teatral boyutuyla ve bu teatral anlam ve ifade dünyasının arkasını yasladığı primitif köklerle ilgilidir. O köklerin insanlık tarihi boyunca şarkı ve dans yoluyla ifade edilmiş ve saklanmış olmaları dolayısıyla bu iki ifade biçimine de referans vermekte ve onları birbirlerinden ayırt edilemez hale getiren, yeni bir bağlamda konumlandırmaktadır. Tüm bu olayların deneyimlendiği mekân olarak insan, onun bu deneyimleri aktarmakta kullandığı enstrüman olarak beden ve bu deneyimleri ilişkilendirmek ve anlamlandırmaya çalışan zihin de, şarkı ve dans gibi farklarını yahut farklı oldukları illüzyonunu yitirmişlerdir. Bu parça diyonizyak bir dans değildir, şimdilik.

1
designed by TMA