Sesin Yolculuğu

1. konser 2023

8 Mayıs 2023 Pazartesi, 12:00
Cemal Reşit Rey Konser Salonu

Behiç Eren Karataş (*2001)
‘It^bb, klarnet, keman, viyola ve viyolonsel için (2023)
Talya Kolcuoğlu, klarnet – Buse Efsen, keman
Özlem Sevindik, viyola – Fırat Semercioğlu, viyolonsel

Aleyna Torun (*2001)
Between the Tides
, klarnet, keman, viyola ve viyolonsel için (2023)
Talya Kolcuoğlu, klarnet – Buse Efsen, keman
Özlem Sevindik, viyola – Fırat Semercioğlu, viyolonsel

Volkan Laledağı (*2001)
Anksiyete
, solo piyano için (2023)
Başak Han, piyano

Enes Berk El (*2008)
Yaylı Trio İçin Mi Bemol Majör Allegro
, keman, viyola ve viyolonsel için (2023)
Selim Cahit Öztürk, keman
Gonca Bilget, viyola
Eda Aslan, viyolonsel

Doğaç Öztürk (*1993)
The Anti-Protector
, klarnet, viyolonsel ve piyano için (2023)
Çağdaş Engin, klarnet
İndira Mas, viyolonsel
Tutu Aydınoğlu, piyano

Ali Güven (*2002)
Ümmi Duhat (Cahil Dahiler),
klarnet, viyolonsel ve piyano için (2023)
Çağdaş Engin, klarnet
İndira Mas, viyolonsel
Tutu Aydınoğlu, piyano

Amir Nabizad (*1991)
Molada Mandalina
, klarnet, viyolonsel ve piyano için (2023)
Çağdaş Engin, klarnet
İndira Mas, viyolonsel
Tutu Aydınoğlu, piyano

Mehmet Emre Özman (*1986)
Zamansız İzler
, klarnet, viyolonsel ve piyano için (2023)
Çağdaş Engin, klarnet
İndira Mas, viyolonsel
Tutu Aydınoğlu, piyano

Zeynep Su Telatar (*2000)
In Gliding Ways, yaylı dörtlü için (2023)
Buse Efsen, 1. keman – İbrahim Orazov, 2. keman
Özlem Sevindik, viyola – Fırat Semercioğlu, viyolonsel

 

ARA

 

Rakan Al-amin (*1999)
Twelve Tone Suite No. 1
, piyano için (2023)
Başak Han, piyano

Derin Halıçınarlı (*2002)
Kontrast Yansımalar
, piyano için (2023)
Başak Han, piyano

Mert Özgen (*1995)
Çağrılmayan Yakup
, şan ve piyano için (2022)
Doğa Çağla Deniz, piyano
Talip Savranbaşı, bariton

Gizem Alever (*1994)
Mor, sadece bir renk değil,
klasik kemençe ve piyano için (2023)
Elif Canfeza Gündüz, üç telli klasik kemençe
Gizem Alever, piyano

Erdem Akyatan (*2004)
Kent Appleton 2, sabit medya için (2023)

Deniz Sipahioğlu (*2005)
Duo for Two Violins and Electronics (2023)
Deniz Sipahioğlu, keman
Yağmur Çınar, keman

Zeynep  Edecan (*2002)
Sahte Kutu Adam, obua için (2022)
Sezai Kocabıyık, obua

Başkasının Yüzüobua ve elektronikler için (2023)
Sezai Kocabıyık, obua

 


 

BESTECİ ÖZGEÇMİŞLERİ VE PROGRAM NOTLARI

 

BEHİÇ EREN KARATAŞ
2001’de İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini İstanbul’da aldı. Müzik eğitimine küçük yaşta perküsyon ve piyano dersleri alarak başladı. 2015-2017 yılları arasında Atölye Gramofon’da fotoğrafçı ve videografi stajyeri olarak çalıştı. 2016-2018 yılları arasında Kuzguncuk Sanat Tiyatrosu’nda ses ve ışık teknisyeni olarak çalıştı. 2018’de Culter’da sahnelenen Bir Köpeğin Araştırmaları ve Beyoğlu’ndaki En Kırmızı Akşamüstü oyunlarının müziklerini besteledi. 2020’de İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’ne girdi. Öğrenimine halen bu kurumda devam etmektedir.
‘It^bb
Parça, iki kontrpuantal bölüm ve bir motif etrafına kuruldu. Giriş bölümü Béla Bartók’un 4. Yaylı Dörtlü’sünün üçüncü bölümünün girişinden esinlenerek yazıldı. Parçanın fikri, geçen sene İtalya’ya yaptığım bir gezide gelişti. Telefonumda sadece Béla Bartók’un yaylı dörtlülerinin kayıtları vardı. Bütün yolculuğum bunları dinleyerek geçti. Parçanın girişini ve ana motifini dönüş yolunda, uçakta defterime not almıştım. Parçanın ismi de buradan geliyor.

ALEYNA TORUN
Güzel Sanatlar Lisesi’ndeki müzik eğitimine 2014 yılında başladı. İlerleyen yıllarda eğitimine İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde kompozisyon ve müzik teknolojileri üzerine devam etti. Elektronik, analog ve akustiği harmanladığı kompozisyonlarını görsel kompozisyonlarıyla bir araya getiriyor.
Between the Tides
Between the Tides dokusal giriş çıkışlar yapan bir dizi melodiden oluşuyor. Bu melodiler, aslında çarpışan, öngörülemeyen müziğe bir aşinalık ve istikrar duygusu sağlıyor, bize belirsizliğin ortasında bile bulunabilecek bir yol olduğunu hatırlatıyor. Parça, paylaşılan deneyimlerimiz aracılığıyla birlik ve bağ kurabileceğimizi hatırlatır. Politik çekişmenin, sosyal huzursuzluğun veya kişisel kargaşanın çalkantılı sularında geziniyor olsak da Between the Tides bizi ortak bir zemin bulmaya teşvik eden bir mesajdır.

VOLKAN LALEDAĞI
2001 yılında İzmir’de doğdu. Şemikler Anadolu Lisesi’nden mezun olduktan sonra, 2019 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’na kabul edildi. Prof. Jean Baily’den Armoni, Kontrpuan ve Füg dersleri almıştır. Halen lisans 3. sınıf öğrencisi olarak eğitimine Doç. Dr. Onur Nurcan ile Yeni Müzik Teknikleri, Doç. Mehmet Girgin ile Temel Orkestra Şefliği, Partitür Okuma ve Çalma, Dr. Öğr. Üyesi Aysim Dolgun Ildız ile Geleneksel Türk Sanat Müziği, Öğr. Gör. Nermine Özlük ile Füg, Prof. Ebru Güner Canbey ile Kompozisyon ve Orkestrasyon dersleriyle devam etmektedir.
Anksiyete
Eser, solo piyano için 12-ses tekniği kullanılarak bestelenmiştir. Psikolojik bir rahatsızlık olan anksiyetenin dört farklı tipi tek bir bölümden oluşan eserin içerisinde anlatılmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda, her bir hastalık dizinin 12-ses tekniğindeki ayrı bir türeviyle ifade edilmiştir: Yaygın anksiyete bozukluğu prime 0 ile, obsesif-kompulsif bozukluk retrograde 0 ile, panik bozukluk inversion 0 ile, travma sonrası stres bozukluğu retrograde inversion 0 ile konu alınmıştır.

ENES BERK EL
2008 yılında Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde doğdu. Anaokulu ve ilkokulu Kocaeli’de okudu. 2019 yılında Kocaeli Üniversitesi  Devlet Konservatuvarı Tam Zamanlı Keman Bölümü’nü kazanarak Gonca Bilget ile keman öğrenimine başladı. İlk kompozisyon denemelerini  2019’un sonuna doğru yaptı ve bu kurumda Mehmet Ali Uzunselvi ile kompozisyon çalışmalarına başladı. 2019-2021 arasında katıldığı Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları, İstanbul Büyükşehir Beldesiyesi  Çocuk Besteciler Festivali gibi etkinliklerde birkaç yapıtı ile yer aldı. 2022’de CRR’de gerçekleşen Sesin Yolculuğu Genç Besteciler Festivali kapsamında iki keman için yazdığı duo’yu seslendirdi. 2022’de Mi bemol majör senfonisi, 2023’te Do diyez minör yaylı kuarteti, keman ve piyano için La bemol majör romansı, piyano için Si bemol majör lied’i ve büyük orkestra için Do majör Dans Müziği genç bestecinin YouTube kanalı üzerinden yayınlanmıştır.
Yaylı Trio İçin Mi Bemol Majör Allegro
Yaylı Trio İçin Mi Bemol Majör Allegro klasik üslupta yazılmış bir müziktir. Do minör tonundaki Adagio karakterinin ardından serim kısmı çeşitli modülasyonlar yaparak Mi bemol majör tonuna doğru evrilir. Serimden sonraki gelişim, güçlü ve gergin akor kümelerinden oluşur ve ardından Si bemol majör tonu ile yeniden serim bölümüne ilerler. Parçanın koda kesiti, kemandan çelloya kadar inerek küçülen ve ardından Prestissimo ile yoğunlaşan dinamik bir karakter ile sonlanır.

DOĞAÇ ÖZTÜRK
1993 yılında doğdu. Uzun yıllar elektrik gitar çaldı. Halen Maltepe Üniversitesi Konservatuvarı Bestecilik ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı 3. sınıf öğrencisidir. Burada iki yıl Armağan Durdağ ile çalıştıktan sonra, Ekim 2022 itibarıyla bestecilik çalışmalarına Turgay Erdener ile devam etmektedir.
The Anti-Protector
The Anti-Protector insanların mutlak bir koruyucuya ihtiyaç duymalarını, fakat böyle bir koruyucunun aslında var olmadığını konu almaktadır.

ALİ GÜVEN
2002 yılında doğdu. Müzik hayatına İstanbul Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi’nde bağlama icracısı olarak başladı. Halen Maltepe Üniversitesi Konservatuvarı Bestecilik ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı 3. sınıf öğrencisidir. Bu kurumda iki yıl Turgay Erdener ile çalıştıktan sonra Ekim 2022 itibarıyla Armağan Durdağ ile bestecilik çalışmalarına devam etmektedir.
Ümmi Duhat (Cahil Dahiler)
Bu müzik, Türkiye’nin son 20 yılında var olan tüm siyasi politikaların sonuçlarını anlamak ve bundan ders çıkarabilmeyi vurgulamak amacıyla yazılmıştır. Öte yandan, Türk müziğinde sıklıkla kullanılan Hicaz dizisi, 17., 18., ve 19. yüzyıl Avrupa müziğinde bulunan tonalite eksenli yapı ve 20. yüzyıl modernizminde ve günümüz postmodernizminde kullanılan çeşitli tekniklerin birlikteliği ile bu müzik şunu söylemeye çalışır: Sanat yargılamaz. O yüzden bize imâ ettiği “birliktelik” kavramına hayat verelim, hem de hep birlikte! Yapmaya gayret ettiğimiz müzik, en iyisi değil, hiçbir zaman da olmayacak. İnsanı her varlığa düşman eden ve onları yargılama hakkı sunan bu bozulmuş dünya sistemine teslim olmamalıyız. Kendimizi aramaya devam etmeli, asla öğrenmekten vazgeçmemeli ve yeniye daima açık olmalıyız.

AMİR NABİZAD
1991 yılında İran’da doğdu. İran’da Urmia Güzel Sanatlar Lisesi’nden ana çalgısı santur ile mezun oldu. Aynı zamanda piyano teknisyenliği ve öğretmenliği yapmaktadır. Halen Maltepe Üniversitesi Konservatuvarı Bestecilik ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı 3. sınıf öğrencisidir. Burada iki yıl Armağan Durdağ ile çalıştıktan sonra bestecilik çalışmalarına Ekim 2022 itibarıyla Turgay Erdener ile devam etmektedir.

MEHMET EMRE ÖZMAN
1986 yılında İzmir’de doğdu. 2010 yılında Makine Mühendisliği alanında lisans eğitimini tamamladı. Kısa bir süre Salih Kartal ile bestecilik çalıştıktan sonra, Eray Altınbüken’den konservatuvara hazırlık kapsamında müzik teorisi, solfej, dikte, armoni ve kontrpuan üzerine dersler aldı. 2020 yılında Maltepe Üniversitesi Konservatuvarı Bestecilik ve Orkestra Şefliği Ana Sanat Dalı’na girdi. Burada iki yıl Turgay Erdener ile bestecilik çalıştı. Lisans 3. sınıf öğrencisi olan Özman, halen aynı kurumda bestecilik çalışmalarına Armağan Durdağ ile devam etmektedir.
Zamansız İzler
Geçmişten, hatta antik zamanlardan kaynaklanıp düşüncelere, yaşanmışlıklara veya insanların günlük hayatına, belki de hiçbir zaman tam olarak bilinemeyecek ayrıntılar ile kalan hep birtakım izler vardır hayatımızda. Farkına vardıkça, bu izlerin hayatımızdaki yerleri hakkında çıkarımlar yapmaya çalışırız. Öte yandan geçmişe dair olan bu anlatımı, gelecek ile ilişkilendirmek de mümkündür. Örneğin, Mars’ın şu anki hali, belki de Dünya’nın gelecekteki hali ya da çok uzak yıldızlardan bize ulaşan ışıklar, onların ancak milyarca yıl önceki hali. Gözümüzü diktiğimiz geleceğe dair izler ise, şu an etrafımızda… Sanki geçmiş ve geleceğe dair izler, şimdiki zamanda buluşmuş gibi. Bu izler, bir bakıma zamansız bir düzleme ait parçacıklar… Zamansız İzler bu fenomeni anlatırken, aynı zamanda kısa süresi ile kendisi de bir iz gibidir…

ZEYNEP SU TELATAR
2000 yılında İstanbul’da doğdu. Lise öğrenimini 2018 yılında İstanbul Enka Okulları’nda tamamladı. Çağdaş klasik müzik ve elektronik müzik kompozisyonu alanlarında çalışmalar yapmakta, lisans öğrenimini İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde sürdürmektedir.
In Gliding Ways
Yaylı dörtlü için bestelediğim In Gliding Ways, akışkanlık ve biçim değiştirmeyle ilgilidir. Müziğin yüzeyindeki dokusal kontrast ve dokular arasındaki geçişkenlik olgusuna istinaden bestelenmiş bir eserdir.

RAKAN AL-AMİN
1999 yılında Ürdün’de doğdu. Lise eğitimini Ürdün’de tamamladıktan sonra 2018 yılında Türkiye bursuna başvurarak Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’na kabul edildi. Prof. Jean Baily’den Armoni, Kontrpuan ve Füg dersleri almıştır. Halen Lisans 3. sınıf öğrencisi olarak eğitimine Doç. Dr. Onur Nurcan ile Yeni Müzik Teknikleri, Doç. Mehmet Girgin ile Temel Orkestra Şefliği, Dr. Öğr. Üyesi Aysim Dolgun Ildız ile Geleneksel Türk Sanat Müziği, Öğr. Gör. Nermine Özlük ile Füg, Prof. Ebru Güner Cenbey ile Kompozisyon ve Orkestrasyon dersleriyle devam etmektedir.
Twelve-Tone Suite No. 1
Eser, solo piyano için 12-ses tekniği kullanılarak bestelenmiştir. Eser için oluşturulan tek bir dizinin her bölmede farklı bir versiyonu kullanılmıştır. 1. bölmede prime, 2. bölmede retrograde, 3. bölmede retrograde no. 2, 4. bölmede inversion.

DERİN HALIÇINARLI
2002 yılında İzmir’de doğdu. Işılay Saygın Güzel Sanatlar Lisesi’nden birincilikle mezun olduktan sonra, 2020 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Bestecilik ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’na kabul edildi. Eğitimine halen Lisans 2. sınıf öğrencisi olarak devam etmekte olan Halıçınarlı, Prof. Jean BAILY ile Armoni ve Kontrpuan, Doç. Mehmet Girgin ile Armoni, Öğr. Gör. Osman Ersin Soğulcaklı ile Solfej, Doç. Dr. Onur Nurcan ile Enstrümantasyon, Dr. Öğr. Üy. Aysim Dolgun Ildız ile Kontrpuan çalıştı. Halen Doç. Mehmet Girgin ile Partitür Okuma ve Çalma, Öğr. Gör. Nermine Özlük ile Füg, Dr. Öğr. Üy. Aysim Dolgun Ildız ile Armoni, Prof. Ebru Güner Canbey ile Enstrümantasyon ve Doç. Dr. Onur Nurcan ile Kompozisyon ve Müzikal Analiz çalışmalarına devam etmektedir.
Kontrast Yansımalar
Rondo formunda bestelenen Kontrast Yansımalar’da birbiriyle zıtlık oluşturan ritmik ve ezgisel materyallerden oluşan toplamda üç farklı tema yer alır (A B C). A teması ritmik yapı bakımından çeşitliliğe sahip, Messiaen modlarından oluşan bir tema olmasına karşın, B teması A temasına kıyasla daha geniş bir ses aralığına sahiptir, fakat A temasına oranla daha az ritmik materyalin kullanıldığı kontrastlı bir temadır. Yalnızca bir kez duyurulan ve hem A temasından hem de B temasından ritmik, ezgisel ve modal yapı bakımından ayrılarak en büyük zıtlığı oluşturan C teması ise diğer iki temanın aksine çok daha sade ve fazla çeşitlilik barındırmayan ritmik materyallerden ve paralel akorlardan oluşur. C teması bu özellikleriyle A B A C A B A düzenindeki rondo formunda diğer temalardan ayrılarak bir tür kırılma noktası oluşturur. Her üç temanın da birbirinden farklı ve kontrastlı yapıda olması, A B A C A B A düzeninde C bölmesinin bir ayna görevi görerek yansımayı simetrik olarak aktarması ve bu yansımanın da aynı zamanda bir kırılma noktası olması Kontrast Yansımalar’ın ana fikrini oluşturmaktadır.

MERT ÖZGEN
1995 Çanakkale doğumlu olan besteci, müzik eğitimine klasik gitar ile başlayıp yüksek öğrenimini aynı şehirde Müzik Öğretmenliği programında devam ettirdi ve burada Öğr. Gör. Feryal Günal ile piyano çalıştı. 2018 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’nda Prof. Gökçe Altay Artar ile çalışmalarına başladı. Öğr. Gör. Betül Belma Özsoy ile Temel Müzik Dağarcığı ve Prof. Beril Çalgan ile de Piyano üzerine çalışan besteci, Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndaki öğrenimine halen devam etmektedir.
Çağrılmayan Yakup
İkinci Yeni akımının şairlerinden Edip Cansever’in “Çağrılmayan Yakup” adlı şiiri üzerine bestelenmiş olan eser, dizelerin sunduğu yabancılaşma ve aidiyet bunalımını müzikal bir anlatı ile sunmayı hedeflemektedir. İmgesel dil, lied üslubu ile atonal bir çerçevede desteklenmiş, “Yakup’un olması korkunçluğu” anlatılmıştır…

GİZEM ALEVER
1994 yılında İstanbul’da doğdu. Lisans ve yüksek lisans eğitimini İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Kompozisyon Bölümü’nde Oğuzhan Balcı ve Eray Altınbüken ile çalışarak tamamladı. Eğitim sürecinde yazdığı müzikleri çeşitli şehirlerde ve festivallerde seslendirildi. Alever, halen İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MİAM) kompozisyon alanındaki doktora çalışmalarını sürdürmekte ve 2018 yılından bu yana İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Bestecilik Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmaktadır.
Mor, sadece bir renk değil
Tek başına yürürken takip edilmediğini, güvende olduğunu hissetmek uzak bir hayal, bir ütopya değil. Mor da sadece bir renk değil, iki rengin –mavi ile pembenin– eşit bir karışımı. Üç telli klasik kemençe ve piyano için yazmış olduğum bu müzik, 6284 (0246) tetrakordu ve çeşitlemeleri temel alınarak kurgulanmıştır.

ERDEM AKYATAN
2004 İstanbul doğumlu Erdem Akyatan 5 yaşında Rengin Sökmen ile piyano derslerine başladı, müzik eğitimine Ozan Akyatan’dan klasik gitar eğitimi alarak devam etti. 2017 yılında Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Öğr. Gör. Mehmet Ali Uzunselvi ile kompozisyon çalışmalarına başladı. 2019 yılında Serkan Halilzade’nin öğrencisi olarak Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nın piyano bölümüne girmeye hak kazandı. 2018 ve 2019 yıllarında Sesin Yolculuğu Genç Besteciler Festivali’ne katıldı. Öğrenimine halen Piyano Anasanat Dalı lisans 1. sınıf öğrencisi olarak devam eden Erdem Akyatan, elektronik müzik ve bestecilik çalışmalarına da devam etmektedir.
Kent Appleton 2
Parça, yazılım ortamında şekillendirilmiş durağan bir karakterdir. Uyandırdığı ifade, mekanik ve masif bir yapı içerisinde ağır çekimde hareket eden yüz mimiklerine odaklandığımız, saplantılı fikirlerin göze çarptığı kısa bir film gibidir. Kullanılan malzameler, canlı olarak kaydedilmiş bazı elektrik devresi sesleri, çeşitli analog synthesizer’lar ve AI tabanlı ileri otomasyonlarla şekillendirilmiş birçok sesten üretilmiştir.

DENİZ SİPAHİOĞLU
2005 yılında İstanbul’da doğdu.  2020-2022 yılları arasında Kocaeli Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda Gonca Bilget’ten keman eğitimi aldı. Halen 12. sınıf öğrencisi olan Deniz Sipahioğlu, eğitimine 2023 yılından bu yana İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda devam etmektedir. Ek olarak, üç yıldır Mehmet Ali Uzunselvi ile çalgı bilgisi, müzik teorisi ve kompozisyon çalışmaktadır.
Duo for Two Violin and Electronics
Notaya bağlı doğaçlama karakterdeki müzikte, çok kez tekrarlanan figürler bunalımı betimler. Agressive ile başlayan müzik kendi içinde Trio Energico ile devam edip tekrardan Aggressive’i bize duyurur. Agressive huzursuzluğu ve bunalımı betimler ve müziğin büyük kısmını kaplar. Bunun aksine, Trio daha hızlı ve kısa bir biçimde güzel rüyaları, hayalleri ve düşünceleri temsil eder. Altta duyulan radyo frekanslarından oluşan altyapı belirli gergin olayların müziğin içinde hayal edilebilmesini kolaylaştırır.  Süresi beş dakika kadardır.

ZEYNEP EDECAN
2002 yılında Ankara’da doğan Zeynep Edecan ilk müzik çalışmalarına 8 yaşında gitar dersleri alarak başladı. 2017 yılı itibariyle Ezgi Karan ve Mari Barsamyan ile piyano eğitimini sürdürdü. Çeşitli korolar bünyesinde birden çok festivale katıldı. 2021 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Kompozisyon Bölümü’ne girmeye hak kazandı ve Kaveh Bahçeban’dan kompozisyon dersleri aldı. Kompozisyon eğitimine Koray Sazlı ile devam etmektedir.
Sahte Kutu Adam
2022 yılında obua için iki parça olarak tasarlanan eserin ilk parçasıdır. Besteci, Kobo Abe’nin 1973 yılında yazdığı Kutu Adam adlı romanından etkilenmiştir. Yazarın farklı romanlarının film uyarlamaları için müzik besteleyen Toru Takemitsu’dan ilham almış ve bu estetiği modellemiştir.
Başkasının Yüzü
2023 yılında obua ve elektronikler için tasarlanan parçada elektronik partinin bütünü önceden kaydedilmiş ve işlenmiş obua seslerinden oluşmaktadır. Parça, adını Kobo Abe’nin aynı adlı romanından alır. Besteci, parçadaki hazırlanmış ses materyalinin ön kayıt ve miksleme işlemindeki yardımları için Şahin Kureta’ya,  besteleme sürecinde sağladığı katkı, öneriler, sergilediği performans ve verdiği tüm emekler için eserin ilk seslendirilişini gerçekleştiren obua sanatçısı Sezai Kocabıyık’a teşekkürlerini sunar.

1
designed by TMA